flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану дотримання Глибоцьким районним судом Чернівецької області вимог Закону України «Про звернення громадян» в 2016 році

27 січня 2017, 08:53

Аналіз стану дотримання Глибоцьким районним  судом Чернівецької області вимог Закону України «Про звернення громадян» в 2016 році

Відповідно до вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Указу  Президента «Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення» та з урахуванням «Методичних  рекомендацій по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах Державної  судової  адміністрації  України» у Глибоцькому районному суді Чернівецької області проводиться робота щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення.

На виконання плану роботи Глибоцького районного суду Чернівецької області на I півріччя 2017 року проаналізовано стан розгляду звернень громадян в Глибоцькому районному суді Чернівецької області  в 2016 році.

Даний аналіз проводиться в Глибоцькому районному суді Чернівецької області  двічі на рік з метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, а також для виявлення та усунення причин, що породжують  надходження до суду необґрунтованих та повторних звернень.

В ході здійснення аналізу для порівняльної характеристики  показників по розгляду звернень громадян були використані відповідні статистичні дані за 2016 рік.

Діловодство за пропозиціями (зауваженнями), заявами і скаргами громадян в Глибоцькому районному суді Чернівецької області проводить голова суду, керівник апарату суду та служба особистого приймання громадян Глибоцького районного суду, згідно наказу  № 19/12 від 14.05.2012 року та графіка особистого прийому громадян у Глибоцькому районному суді Чернівецької області.

Звернення оформлюються відповідно до вимог чинної «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997р. № 348.

Звернення громадян, що надходять до Глибоцького районного суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду в журналі вхідної кореспонденції, після чого передаються особі, відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян, яка реєструє їх в реєстраційно-контрольній картці пропозицій, заяв і скарг громадян. Кожному із звернень громадян присвоюється реєстраційний індекс, який складається з початкової літери прізвища заявника і порядкового номеру пропозиції, заяви чи скарги.

Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення.

Стан розгляду звернень громадян за період, що аналізується, характеризується наступним чином.

В 2016 році до Глибоцького районного суду Чернівецької області надійшло 3 звернень, з них 2 звернення від громадян та 1 звернення від громадської організації.

Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» від 02.07.2015 за № 577-VIII  внесено зміни та  доповнення до ст. 5 Закону України «Про звернення громадян».

Даним Законом запроваджено можливість подання громадянами усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку, тобто, через телефони «гарячі лінії», та надіслання звернень з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронні звернення).

     За період, що аналізується на адресу Глибоцького районного суду Чернівецької області ненаходило звернень на дії суддів, що свідчить про покращення роботи судів та підвищення рівня довіри громадян.

Звернення що стосуються законності судових рішень, в більшості випадків є наслідком правової необізнаності та нерозуміння громадянами норм цивільного процесуального та кримінального процесуального законодавства.

Так, зокрема, особи, що звернулися до суду зі зверненнями, щодо законності судових рішень, посилаючись при цьому на незгоду з процесуальними діями та рішеннями суддів під час розгляду справ та на незгоду з судовим рішенням за результатами розгляду справ, не оскаржують при цьому ці рішення та дії в передбаченому законом порядку, однак вимагають вжити заходи в адміністративному порядку. При цьому, не розуміючи, що відповідно до Конституції України Закону України «Про судоустрій та статус суддів» судді при здійсненні правосуддя незалежні й підкоряються лише закону,  а вплив на них у будь-який спосіб  забороняється. 

У пункті 10 постанови Пленуму Верховного Суду України від 13 червня 2007 року № 8 «Про незалежність судової влади», зазначено, що виключне право перевірки законності та обґрунтованості судових рішень має відповідний суд згідно з процесуальним законодавством. Оскарження у будь-який спосіб судових рішень, діяльності судів і суддів щодо розгляду та вирішення справи поза передбаченим процесуальним законом порядком у справі не допускається.

Про несвоєчасну невидачу копій судових рішень за період, що аналізується, до Глибоцького районного суду Чернівецької області не надходило звернень.

Проведений аналіз свідчить, що робота з розгляду звернень громадян у суді ведеться на належному рівні, головою суду та керівником апарату здійснюється його постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам в порядку, передбаченому Законом України «Про звернення громадян».

Результати розгляду звернень громадян були предметом обговорення на зборах суддів та на  нарадах апарату за участю керівництва суду.